Banner
Banner


Martes, 22 del Mayo de 2012

Banner
Banner
Banner
Banner

Banner

La 'Coalició Compromís' proposa bonificar als vehicles que menys contaminen Imprimir E-mail
Usar puntuación: / 2
MaloBueno 
Jueves, 23 de Septiembre de 2010 16:07

Llíria - Medi Ambient

Les formacions polítiques Iniciativa i BLOC, unides a la 'Coalició Compromís', volen aprofitar el dia europeu sense cotxes per proposar a l'Ajuntament que adopte mesures per afavorir als vehicles que menys contaminen.

José García

Si un contxe sobrepassa el l'imit d'emissions de CO2, l'Ajuntament pot gravar una quantitat extra, al rebut de l'impost de circulació; i, al contrari, es pot reduïr els diners a pagar al rebut si eixe cotxe és dels que meys contaminen. Eixa es la proposta feta des de la 'Coalició Compromís', per afavorir la proliferació de vehícles que menys contaminen i premiar les pràctiques encaminades a contaminar menys.

Esta proposta tindria en compte el nivell de les emissions de CO2 de cada vehicle i no la cilindrada a l'hora de determinar la quantia a pagar en l'impost de circulació. Segons el portaveu d'Iniciativa per Llíria, Paco García, “pensem que Llíria pot seguir l'exemple d'altres ciutats espanyoles i plantejar-se un canvi en esta taxa que beneficie els propietaris de vehicles menys contaminants i més nets”.

Es tracta, apunta García, de “premiar els ciutadans que contribueixen a la bona salut del medi ambient i controlar els vehicles que contaminen més i que sobrepassen el límit establit”.

Per la seua banda, el portaveu del Bloc en la localitat Edetana, Rafa Cotanda, hi ha assenyalat que igual que, “l'ordenança fiscal de l'impost sobre vehicles de tracció mecànica, en el seu articule 3bis, arreplega bonificacions del 100% per als cotxes històrics o amb més de 50 anys d'antiguitat, s'hauria d'incloure una bonificació o l'exempció total del pagament per als vehicles que emeten menys de 120 grams de CO2 per quilòmetre recorregut”, que és la xifra que serà obligatòria a partir de 2012 quant al ja existent impost de circulació.

Per a Cotanda, “la nostra proposta està encaminada a incentivar conductes més responsables de la ciutadania amb el medi ambient i lluitar contra el canvi climàtic des de la localitat de Llíria”.

Des de Compromís s'ha criticat que l'equip de Govern municipal no haja realitzat cap acció local amb motiu de  la celebració mundial de la setmana de la mobilitat. “Tampoc, en més de 7 anys al capdavant de l'executiu, han sigut incapaços de redactar un Pla de Mobilitat i de Tràfic per a la ciutat de Llíria que millore la circulació, evite els sorolls i contribuïsca a millorar la qualitat de l'aire”, han afegit els representats d'esta coalició.


 

Escribir un comentario

Participar en este debat implica acceptar les següents condicions:
Missatges que continguen acusacions o atribucions de delictes deuran enviar-se amb nom, cognoms i dni.
No s'acceptarà el llenguatge ofensiu.
InfoTúria es reserva el dret de tancar este fil de debat en cas de no complir-se estes condicions.


Código de seguridad
Refescar

El tiempo en Llíria

 

TELÉFONOS DE INTERÉS DE LLIRIA

AYUNTAMIENTO 962798282
Fax: 962790796
CENTRO DE SALUD 962790102
PROTECCIÓN CIVIL 625369588
FAX: 962791757
POLICIA LOCAL 962780094
REGISTRO DE ENTRADA 962798282
FAX: 962790796
Banner
Banner
Banner
Banner

Últims comentaris

  • primer que tot, enhorabona Isma, i que tingues mol... llegir...
    Escrit per yomateix
  • L'Escoleta Infantil Municipal Jaume I es va contru... llegir...
    Escrit per Regina Llavata
  • Gracies per les vesprades que mos has fet pasar y ... llegir...
    Escrit per susi
  • El razonamiento es muy sencillo: se quitan profes... llegir...
    Escrit per Solidaridad
  • A mi esto me parece un insulto a la inteligencia. ... llegir...
    Escrit per Paco pil
Banner
Banner
InfoTuria en las Redes Sociales
infoturia facebook
infoturia youtube
infoturia facebook
infoturia twitter
 
Creative Commons License
Opiniones en InfoTuria-Equipo de InfoTúria

InfoTúria Periòdic del Camp de Túria · C/El Panser, 68 Urb. El Panser · 46183 · L'Eliana · Tel. 962744555 · Fax. 960615208

Donde encontrarnos