
L’Ajuntament de València ha decidit suspendre les classes aquest dilluns per avís taronja per pluges en 32 centres de zones inundables i de tres pedanies del sud de la ciutat, La Torre, Castellar-Oliveral i Forn d’Alcedo.
En Pinedo i El Saler els centres estaran oberts però la jornada serà no lectiva per l’acord amb l’Ajuntament amb les direccions dels centres, segons un comunicat de l’Ajuntament.
Aquestes decisions s’han adoptat en la reunió del Centre de Coordinació Operativa Municipal (Cecopal) de les 18 hores d’aquest diumenge després de conéixer que en la reunió del Centre de Cooperació Operativa Integrat (Cecopi) s’ha informat que a partir de les 06 hores del dilluns l’alerta passarà a ser taronja per pluges i tempestes i es mantindrà fins a les 12 hores del dilluns 15 de desembre.
Per aquesta raó, s’ha decidit el tancament de l’activitat docent en els centres ja determinats per l’Ajuntament per a les situació d’alerta taronja per pluges, la qual cosa ja s’ha comunicat als centres educatius afectats.
Els centres educatius són:
Centres de Pedanies afectades per la dana 2024:
La nostra Senyora del Rosari-Trinitàries (Castellar-Oliveral)
CEIP Forn d’Alcedo
CEIP Pare ‘Manjón (La Torre)
Escola de Música Santa Cecilia Castellar-Oliveral
Escola de Música C. Instr. Musical Castellar-Oliveral
IES Ravatxol (Castellar-Oliveral)
CEIP Castellar-*Oliveral
Centre Sambori (La Torre)
Centre FP CFFolgado (Faitanar)
CEE Pub. Rosa Llácer (Castellar-Oliveral)
Centre Formiguetes (Castellar-*Oliveral)
Escola de Música Sedajazz (La Torre)
Centre Universitat Popular Castellar-Oliveral
Centre Universitat Popular Forn d’Alcedo
Centre Universitat Popular La Torre
Centre Ocupacional de La Torre
Centres en zones inundables:
CEIP Camí de l’Horta (Benimàmet-Beniferri)
CEIP José Senent (Massarrojos)
IES Isabel de Villena (València)
CEIP Blasco Ibáñez (València)
Escola de Música El Palmar
Escola de Música Agrupació Musical Massarrojos
Montessori School (València)
Centre Universitat Popular Poble Nou
Centre Universitat Popular Carpesa
Centre Universitat Popular Massarrojos
Centre Universitat Popular El Palmar
Així mateix a aquests centres se sumen els de les pedanies del Saler i Pinedo per als quals demà no serà jornada lectiva però es mantindran oberts per als alumnes que vulguen assistir.
Després de l’últim episodi de fortes pluges les direccions dels centres van mantindre una reunió amb les àrea d’Emergències de l’Ajuntament i Educació i es va decidir de forma consensuada que amb alerta taronja per pluges els centres educatius de les dues pedanies tindrien un protocol específic d’obertura del centre però sense activitat educativa.
Aquesta decisió s’adopta per a evitar els desplaçaments de nombrosos alumnes de fora de tots dos nuclis urbans que travessen zones inundables en els seus desplaçaments per carretera a aquests centres escolars. Els centres que es veuen afectats per aquesta mesura són:
CEIP Luis Santangel (El Saler)
IES El Saler
CEIP Pinedo
Escola Infantil Municipal Pinedo
Universitat Popular Pinedo



