Mazón anuncia un nou paquet de 350 milions en ajudes a afectats per la Dana

carlos mazon

3.000 euros addicionals per família en ajudes de primera necessitat i fins a 2.500 euros per la pèrdua de vehicle

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha anunciat aquest dimarts un nou paquet de 350 milions d’euros en ajudes directes i sense tràmits burocràtics per a persones i empreses afectades per la dana del passat 29 d’octubre.

En una declaració institucional realitzada en el Palau de la Generalitat, Mazón ha explicat que aquesta ampliació de les ajudes és fruit d’una “autoavaluació profunda i permanent” sobre com optimitzar la resposta enfront de la destrucció de la dana que va assolar València.

El president s’ha mostrat crític amb el Govern, que segons ha dit “només ha entregat el 30% de les ajudes compromeses”, i ha insistit que “no són els ciutadans els qui han de demanar ajuda, sinó que l’administració ja sap que necessiten ajuda i ha de prestar-la”.

Aquest nou paquet d’ajudes serà aprovat pel ple del Govern valencià d’aquest divendres perquè puguen començar a ser cobrades aquest mateix mes i acabades de repartir a meitat del pròxim mes d’octubre.
Detall de les ajudes

Així, els prop de 40.000 llars afectades per les riuades i que ja han rebut 6.000 euros rebran altres 3.000 addicionals, la qual cosa fa un total de 120 milions.

Els 87.000 propietaris de vehicles danyats rebran fins a 2.500 euros més dels ja cobrats, una ajuda que no està vinculada a l’adquisició d’un nou cotxe i que tindrà un muntant total de 171 milions d’euros.

A més, els “més de 5.000 autònoms -sense empleats- que estan sent obligats a continuar pagant les seues quotes malgrat no tindre activitat”, segons Mazón, rebran fins a 3.000 euros, en una partida que preveu un desemborsament total de 55 milions d’euros.

Finalment, els al voltant de 12.000 treballadors que van estar afectats per expedients temporals de regulació d’ocupació i que ja van rebre ajudes seran beneficiats ara d’un complement de 360 euros, la qual cosa suposarà a la Generalitat una inversió de 4,4 milions.

“La Generalitat no disposa del Consorci de Compensació d’Assegurances per a aprofitar els seus pagaments i maquillar les dades. La Comunitat és la pitjor finançada, continuem sols, però hem arribat a la conclusió que podem fer més i ho farem. La nova forma de lliurament d’ajudes, sense necessitat que siguen demanades, sense burocràcia, pot servir per als recents incendis”, ha considerat Mazón.

“És inacceptable que els ciutadans no demanen les ajudes per la complexitat dels tràmits. Cal presentar tants papers que compensa deixar passar les ajudes amb la condició de no enfrontar-se a l’infern administratiu. Això és una fallada garrafal de l’administració que és imperatiu corregir”, ha insistit el president.
L’administració ja coneix les dades

Per això, ha considerat: “Si nosaltres sabem que els ciutadans ja compleixen els requisits, per què obligar-los a remetre documents que ja obren en el nostre poder? Sabem quins cotxes han anat al desballestament… per què el ciutadà ha de facilitar el treball a l’administració i no al revés? Això convida a creure que els diners és caritat del Govern, quan és al revés”.

Mazón s’ha compromés a posar fi a aquesta situació i ha recordat que en els últims deu mesos el Consell ha realitzat “el major desplegament de mitjans materials i humans de la seua història”, amb una inversió de 1.157 milions d’euros per a reconstruir infraestructures i ajudar als afectats “sense rebre un sol euro a fons perdut per part del Govern, a pulmó”.

“Urgeix completar aquelles ajudes del Govern d’Espanya que tarden massa a arribar de manera inassumible. Sabem que l’inici del curs comporta augment de la despesa familiar, i això no ha de ser un pes afegit”, ha agregat per a reclamar de nou “lleialtat institucional al Govern”.

“Això no és una competició, ni la lluita pel relat polític, sinó que cal donar solucions reals”, ha conclòs el president, que estava acompanyat en l’acte per diversos dels seus consellers.

No Comments Yet

Respondre

La seua adreça no es publicarà.