
La Conselleria d’Emergències recomana a les agències i ajuntaments implicats en situacions d’emergència per inundacions i a tots els ciutadans de la Comunitat Valenciana que extremen les mesures de precaució i que es mantinguen informats en tot moment sobre l’evolució de la Dana Alice.
Segons l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), la Dana té previst arribar a última hora del dia de hui amb pluges intenses i fortes tempestes acompanyades de vent i graníssol.
Així ho ha explicat la Conselleria, a través del Centre de Coordinació d’Emergències (CCE) de la Generalitat, en un nou avís especial, que ja ha sigut enviat a les citades agències i ajuntaments i que insisteix que l’episodi serà persistent durant diversos dies i que afectarà principalment el terç aquest peninsular des d’aquest dimecres.
El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta de nivell taronja per al litoral de València i el litoral d’Alacant davant la previsió de fortes pluges per a tota la jornada del dijous, 9 d’octubre.
I manté l’alerta groga per pluges a l’interior sud i litoral de Castelló i interior de València i interior d’Alacant, i per tempestes a l’interior sud i litoral de Castelló i en tota la província de València i la d’Alacant.
El pitjor, el divendres i el dissabte
Els primers ruixats entraran per l’interior i s’estendran cap al litoral durant el dijous, informa la Generalitat en un comunicat.
Segons la predicció de la *Aemet, s’espera que vagen acompanyats de tempestes, graníssol i aconseguisquen intensitat forta o molt forta en els litorals de València i Alacant, on podrien superar-se els 100 litres/m² en 4 o 6 hores.
El pitjor de l’episodi està previst per al divendres 10 i el dissabte 11 d’octubre, amb acumulats que podrien superar els 140 litres/m² en 12 hores, sobretot, a la província de València, que vindran acompanyats de forts vents.
Recomanacions a la població
Des de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències es recomana als municipis i organismes amb competències en la gestió de les emergències que mantinguen la necessària atenció i seguiment de tots els avisos que emeta durant eixos dies el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat, amb la finalitat d’activar amb antelació els seus protocols d’actuació i establir les pertinents mesures preventives en els seus respectius àmbits.
A més, recorda a la ciutadania que han d’evitar els desplaçaments innecessaris i la importància de seguir les recomanacions, consells i informació que es notifiquen a través de les fonts oficials com evitar l’estacionament dels vehicles en les zones susceptibles d’inundar-se, com poden ser llits secs, riba de rius i barrancs.
Demana així mateix repassar els consells de protecció civil dirigits a la població i que poden consultar-se en la web del 112 (www.112cv.gva.es), en la xarxa X @gva112 o a través de l’app GVA 112 Avisos (disponible en Google Play i App Store).
Finalment, destaca que els municipis poden accedir a la ‘Guia de recomanacions als ajuntaments per a la presa de decisions preventives davant fenòmens meteorològics adversos’.



