
De la mà del periodista Moisés Rodríguez
Més de 150 persones es van donar cita ahir en el carrer de la galotxa del poliesportiu per a assistir a la presentació del llibre ’50 anys de Jocs Esportius’ a l’Eliana’, una obra que repassa mig segle d’història d’un dels esdeveniments més emblemàtics de la localitat.
El volum, editat per NPQ i impulsat per l’Ajuntament de l’Eliana, recorre l’evolució de la tradicional Setmana Esportiva, iniciada en 1971 per Francisco Descalzo, fins a convertir-se en la cita amateur més longeva de l’estiu a la província de València.
Els seus capítols aborden des de les primeres competicions de futbol fins a la incorporació d’esports com la pilota valenciana, les inauguracions, la Volta a Peu, l’impacte de la pandèmia o la projecció olímpica del municipi.
A més, compta amb una extensa recopilació d’articles escrits per Marta Fernández de Castro, Hugo Guillamón o Martin Fiz, entre altres.
Durant l’acte, l’alcalde Salva Torrent va destacar la importància dels Jocs per a la identitat de l’Eliana: “No són només una cita esportiva anual, sinó l’expressió de la nostra identitat com a poble. Aquest llibre és un homenatge a totes les persones que han fet possible, al llarg d’aquests més de 50 anys, que aquesta tradició continue viva”.
El seu autor, el periodista elianero Moisés Rodríguez, va repassar algunes de les anècdotes que ha viscut durant la fase de documentació i va agrair el suport de Pili Soler, pel fons fotogrático, i a José Luis Merchán, qui fora tècnic d’Esports durant dècades, entre altres. La seua dedicació ha permés arreplegar en aquest llibre la memòria i els valors de convivència, esforç i passió per l’esport que caracteritzen a la localitat.
La vetlada va comptar amb persones destacades del món esportiu vinculats a l’Eliana com Luis Félix Martínez, Nacho Rodilla o Miguel Palomino, entre altres, a més de representants institucionals com el exalcalde Vicent Tarrazona o exconcejales d’Esports.



