L’AJCdT emet un comunicat de suport a la vaga de fam dels cooperativistes del ‘Park Alkosa’

L’Assemblea de Joves del Camp de Túria ha emès un comunicat donant suport als membres de la ‘Koordinadora del Park Alkosa’ els quals porten des del dia 25 de desembre en vaga de fam reclamant el pagament per part de l’Ajuntament d’Alfafar i la Generalitat Valenciana de més de 300.000€.

Pau Tineo

La ‘Koordinadora Park Alkosa’ és un projecte comunitari  de cooperatives, iniciatives d’economia social, tallers de formació i programes socials del barri d’Alfafar conegut com Parc Alcosa. Nascut en la dècada dels anys 60, este barri es formà a partir de les onades d’immigrants andalusos, castellans i extremenys que abandonaren el món rural. Avui viuen en el Parc Alcosa unes 10.000 persones, amb una immigració formada sobretot per ciutadans llatins i magrebins. El Parc presenta indicadors sociològics inquietants: altes taxes d’atur on més del 70% de la població viu per sota del llindar de la pobresa; junt  a amb un alt index d’absentisme escolar i de taxes d’analfabetisme funcional.

Amb tot, l’Ajuntament d’Alfafar i la Generalitat Valenciana estan retardant el pagament de més de 300.000€, la qual cosa ha situat la Koordinadora i en concret, el projecte Park Alkosa, en una situació totalment dramàtica, amb treballadors que duen cinc mesos sense cobrar, i lloguers, material educatiu i laboral sense poder pagar.

És per estes raons que membres del colectiu d’Alfafar han iniciat una estada indefinida al centre de València que dura ja més de dos mesos, així com una vaga de fam que començà el passat 22 de desembre.

Davant esta dramàtica situació l’Assemblea de Joves del Camp de Túria ha volgut mostrar mitjançant el comunicat “tot el nostre suport i solidaritat als companys i companyes del Park Alkosa, i encoratgem a la ciutadania a mobilitzar-se en defensa d’aquestes iniciatives socials”.

Comentaris tancats

Respondre

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà