
Serra acull la segona sessió d’este programa europeu en el qual participen 146 jóvens dels tres municipis
Els joves de Bétera, Serra i Nàquera continuen formant-se en matèria europea gràcies al programa REJUV-UE que pretén fer-los actors actius a Europa mostrant totes les oportunitats que oferix.
“Amb esta segona jornada, els nostres jóvens afermen els seus coneixements sobre Europa. Volem jóvens formats, amb capacitat crítica, que coneguen la multitud d’iniciatives que té la UE i que exploren les possibilitats que els oferix. Amb programes com REJUV-UE acostem Europa a la nostra població juvenil a més d’afermar llaços amb els jóvens de Serra i Nàquera. Els tres Ajuntaments estem compromesos amb ells i el seu futur”, ha explicat Elia Verdevío, Alcaldessa de Bétera.
Serra ha acollit la segona jornada de REJUV-UE amb uns ponents d’excepció que han dotat als participants de majors coneixements en matèria europea.
“Hui és dia d’agrair a tots els ponents que han participat en estes dos primeres jornades perquè els nostres jóvens es xopen de què és Europa i les possibilitats que els oferix tant a nivell acadèmic, com a professional i personal”, ha assenyalat el regidor de Fons Europeus de Bétera, Manuel Pérez.
En esta segona sessió, els 146 jóvens participants han pogut escoltar ponències com la de la Coordinadora de la Delegació de la Comunitat Valenciana, Leticia Casañ, qui des de Brussel·les ha posat de manifest la importància de la Delegació de la CV a favor dels interessos de tots els valencians i valencianes a Europa.
També ha tornat a participar, Juan Medina com European Climate Pact Ambassador a Espanya, qui ha continuat instruint als joves en la importància de continuar contribuint a construir un futur més verd i sostenible per a la UE.
Igual que la setmana passada a Nàquera, una de les ponències que més atenció ha suscitat ha sigut l’experiència d’un altre jove que ja ha participat en edicions anteriors en este programa europeu. “Que un jove compte la seua experiència aporta proximitat als participants. Escoltar de primera mà a un altre igual suscita un major interés als jóvens participants i els anima a continuar formant-se en matèria europea per a aconseguir una plaça en el viatge a les Institucions Europees”, ha manifestat la regidor de Joventut de Bétera, María Salavert.
En esta jornada, a més, ha participat Lola *Bordas, Presidenta d’Associacions Fundadores i directora d’Emprenedoria femenina Sembrant Iniciativa qui impulsa iniciatives que fomenten l’emprenedoria i la igualtat d’oportunitats amb especial atenció al paper dels jóvens en el marc de la UE.
Esta segona jornada l’ha oberta amb una benvinguda institucional el regidor de Joventut de l’Ajuntament de Serra, Borja Martínez qui també ha sigut l’encarregat de tancar l’acte destacant “l’aposta dels tres Ajuntaments pels jóvens, la rellevància de construir Europa des de l’àmbit local i la importància de determinar un futur compartit en el marc de la Unió Europea”.
Estes dos primeres sessions s’han centrat en preparar als 146 jóvens per a participar en la tercera jornada on hauran de demostrar tot l’aprés en una dinàmica de joc amb preguntes que determinarà qui són els 30 jóvens que acudixen a Brussel·les, ateses les millors puntuacions.
Esta tercera jornada tindrà lloc a Bétera el pròxim 7 d’octubre i serà la fase definitiva per a optar a la plaça al viatge a les Institucions Europees que es realitzarà abans que finalitze l’any.



