
El temporal de pluges que afecta la Comunitat Valenciana, i manté en avís nivell roig al litoral nord de Castelló i el litoral de València, ha deixat acumulats de fins a 151,4 litres per metre quadrat a Suera (Castelló).
Segons dades de l’Associació Valenciana de Metorología (Avamet), també hi ha hagut acumulats de 134 l/m² a Aín; 116 l/m² a Tales; 105,2 l/m² en Chovar; i 104,2 l/m² a Cabanes, tots a la província de Castelló.
També a la província de Castelló s’han mesurat registres de 102,6 litres per metre quadrat en La Vall d,Uixó; 95,4 l/m² a Artana; 94,8 en La Vall d,Alba; i 83,4 a Onda.
Segons dades del Sistema Automàtic d’Informació Hidrològica, també hi ha hagut acumulats de 107 litres per metre quadrat en l’embassament d’Onda; 104 l/m² a Traiguera (Castelló); 64,40 a Aiora (València); 61,40 a Villagordo del Cabriel; o 58,6 l/m² a Dosaigües.
Les dades facilitades per l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) indiquen que hi ha hagut acumulats de 62,4 l/m² a Manises, on també s’han registrat ratxes de vent de 78 quilòmetres per hora; 56,2 a Almassora; 19,4 l/m² a Segorbe; i 17,8 en Llíria.
A la ciutat de València, segons fonts municipals, hi ha hagut acumulats de 20,8 l/m² en el pluviòmetre d’Aemet, mentre que els pluviòmetres municipals han registrat 19 l/m² en l’Albereda; 23,50 en Benimamet; 29 al Parque de Cabecera; 30, 40 l/m² a la Torre; 21,25 l/m² a Mestalla; 23,50 l/m² en Vara de Quart; o 18,40 l/m² en Grans Vies.
Tota la Comunitat Valenciana estarà afectada aquest dilluns per pluges i tempestes, que han provocat l’activació de diferents nivells d’avisos, que seran rojos en el litoral de València i en el litoral nord de Castelló.



