
El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha recomanat als municipis i organismes amb competències en la gestió de les emergències que mantinguen atenció i seguiment dels avisos per alertes, convoquen els seus Cecopal (Centre de Coordinació Operativa Municipal) i estiguen pendents de les persones majors.
Emergències ha emés a les 15.10 hores de hui un nou avís especial davant la persistència de les pluges intenses i les fortes tempestes a causa de la Dana Alice, per la qual s’ha activat per al divendres l’alerta nivell roig per pluges en el litoral sud d’Alacant, i es manté la taronja en el litoral de València, interior sud de València i litoral nord d’Alacant.
En ell, es recomana als municipis i organismes de gestió de les emergències que mantinguen la necessària atenció i seguiment de tots els avisos que emeta durant l’episodi, amb la finalitat d’activar amb antelació els seus protocols d’actuació i establir les pertinents mesures preventives.
Entre eixes mesures, s’indica que facen seguiment de la situació i necessitats de persones majors, dependents i amb mobilitat reduïda, especialment d’aquells que visquen en plantes baixes.
També recomana la convocatòria del Cecopal, parar atenció als avisos i informació que emeta Emergències i informar dels impactes que es produïsquen en el seu municipi, i recordar a la ciutadania que han d’evitar els desplaçaments innecessaris, així com l’estacionament i retirada de vehicles de les zones susceptibles d’inundar-se (llits secs, ribes de rius o barrancs), perquè encara que no hi haja precipitacions en eixe lloc poden donar-se avingudes sobtades i arrossegament de vehicles i persones.
Aconsella senyalitzar i impedir el trànsit de vehicles en guals inundables, i informar de la situació de risc en les zones d’acampada o altres esdeveniments.
L’avís especial aconsella que es pare atenció als avisos que es vagen produint a través de la web del 112CV, el seu compte de X @gva112 i l’aplicació mòbil (app) GVA 1121 Avisos.
L’episodi de Dana tindrà continuïtat durant el cap de setmana fins i tot amb possibilitat de continuar amb menor intensitat durant el dilluns 13 d’octubre.



